söndag 16 april 2017

Konsttriangeln 2017

I år ställde Birgitta Hedenstedt och jag ut i hamnmagasinet på Bomans. Tidigare år stod vi uppe i en konferenssal som kallas Barken. Birgitta visade och sålde sina underbara väskor (jag har naturligtvis två stycken) och jag ställde ut mina tavlor.  Jag delade in mina tavlor i olika kategorier, på och omkring ett bord fanns alla mina monokromatiska bilder samlade. En vägg dedikerades åt mina sommarmotiv i akvarell, en annan vägg åt mina tuschteckningar från inktober (se under etiketten inktober här på bloggen). På ytterligare en vägg hängde jag mina tusch- och vattenleks teckningar. På stafflier runt om kring lokalen stod andra tavlor som inte passade in i bland de övriga, en del oljor, färgpenneteckningar, tuschteckningar samt akvareller med andra motiv än sommar. 

min monokroma sida
hamnmagasinet 
Birgitta Hedenstedt
Birgittas väskor
Björn Gripwalls vackra persikoträd pryder lokalen,
bredvid min mor Ingegärd
Väggen med mina tuschteckningar från inktober,
en bild saknas eftersom kunden kom långväga. I portfolion på
bordet fanns de övriga bilderna från inktober som
inte fick plats på väggen. 
Min kära Amanda som ofta står modell åt mig, och hennes goda vän Johan (också en modell) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar